close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עדשות מגע יומיות או עדשות חודשיות?

מערכת שורשל ניסן, תשפא12/04/2021

בעשורים האחרונים אנו רואים לא מעט אנשים אשר מרכיבים משקפיים עוברים לעדשות

תגיות:
צילום: freepik

ישנם לא מעט אנשים בעולם אשר חובשים משקפיים, חלקם מעדיפים עדשה כזו או מסגרת אחר. אך בעשורים האחרונים אנו רואים לא מעט אנשים אשר מרכיבים משקפיים עוברים לעדשות, יחד עם מעבר מהסוג הזה מגיעה השאלה שעבור כאלו שאינם מרכיבים משקפיים נראת כל כך קטנה ולא משמעותית כלל. והשאלה היא כמובן האם להשתמש בעדשות מגע יומיות או עדשות חודשיות? כמובן שלכל סוג יש את השיקולים שלו, את ההוצאות החודשיות/יומיות ואת היתרונות, ובשביל שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם, אנחנו ננסה לעשות את הסדר.

עדשות מגע יומיות
בשנים האחרונות עדשות מגע יומיות, נמצאות בהתפתחות דרמטית ומשמעותית מבחינת טכנולוגיה שמגדילה את יכולת התפקוד שלהן בתוך העין. אחד הפיתוחים העיקריים בעדשות מגע יומיות הוא התרכבות מהן עשויות העדשות, כאשר רובן הגדול של העדשות עשויות מחומר הידרוג'לי וסיליקון. תרכובות אלו גורמות לעדשה להיות רכה יותר, עמידה יותר אל מול שומנים סביב העין וכמובן מחזיקה זמן רב יותר באזורים מלאי לכלוך. יתרונות אלו הופכים גם את העדשה היומית ליעילה יותר לכאלו המרכיבים אותה במשך רוב היום, גם לכאלו שמלווים את רוב היום שלהם אל מוך המסך. חשוב לציין פיתוחים טכנולוגים אלו אינם כבר מגבילים את העדשות היומיות כבעבר, וכושר העמידות שלהם הוא לאורך כל היום ולא עד ל 9 שעות שימוש.

עדשות מגע חודשיות
עדשות אלו משמשות את המרכיבים אותם לאורך כל היום ונחשבות לקשיחות יותר מבחינת חומר הגלם שהן עשויות, אשר נחשב לרוב העדשות כעמיד יותר ואיכותי יותר. ומכיון שעדשות אלו יעילות לאורך תקופה של חודש הן גם דורשות טיפול לילי, שבו משרים את העדשות בחומר חיטוי למשך כל לילה על מנת לאוורר את העדשה. הליך זה שבשונה מהעדשות היומיות, עוזר להסיר את השומנים שהצטברו על העדשה, לשמור על אזור העין כמקום סטרילי. כך שבשונה מהעדשות היומיות, אם ובמידה נכנס לכם משהו לעין או שלכלכתם את העדשה שלכם לפני ששמתם, בעדשות חודשיות תוכלו גם לנקות את העדשה בצורה יסודית וגם לשמור עליה. בנוסף ליתרון הגולמי והיכולת לנקות את העדשה החודשית, ישנו גם אלמנט של הוצאה כספית. תוכלו להשתמש בעדשות מגע חודשיות ולהחליף פעם בחודש, מאשר קניה שלעדשות מגע יומיות.

הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה